Organizare
Niciodata nu lasa pe maine ce poti face azi! Este un proverb pe care ni l-au spus parintii si profesorii nostri de atatea ori, insa cati dintre noi il si respectam?
In ziua de azi, tot mai multe persoane aleg sa faca tot felul de lucruri inutile, in loc sa isi duca la bun sfarsit taskurile pe care le au. Prefera sa lase totul pe ultima clipa, cand totul devine mult mai stresante si sunt sanse mari ca toata treaba lor sa iasa prost.
Insa de ce procrastinam atat de mult? De ce cadem in aceeasi plasa de atatea ori, cand stim cat de rau ne face noua si lucrurilor pe care le facem? Se pare ca aceasta este o cale prin care incercam sa ne luptam cu depresia si emotiile puternice care o acompaniaza. Ne scapa de stres pentru o perioada scurt de timp si ne relaxeaza. Insa a doua zi devenim mai panicati decat eram inainte.
Exista mai multe tipuri de procrastinare:
-
Persoanele care se indoiesc de capacitatile lor evita sa faca anumite lucruri deoarece au impresia ca vor esua lamentabil. Ei nu au incredere in fortele proprii, iar de aceea intarzie pana se decid sa faca ceva
-
Alte persoane evita sa faca activitatile care ii streseaza, sau le creeaza disconfort si anxietate. Din pacate, faptul ca evita sa faca ceva la un moment dat nu inseamna ca nu vor ajunge si in momentul incare acel lucru trebuie dus la indeplinire.
-
Al treilea tip de persoane se simt foarte prost atunci cand au taskuri nefacute, insa in loc sa corecteze aceasta problema, prefera sa procrastineze pentru a nu avea de a face cu acea vina.
-
Ultimul tip este cel al persoanelor pentru care procrastinarea a devenit o obisnuinta. Acestea au procrastinat de atat de multe ori, incat a devenit un raspuns natural pentru ei atunci cand au ceva de facut. Orice task primeste raspunsul “sunt prea obosit”, “e prea greu”, “am altceva de facut”.
Insa odata ce va recunoasteti stilul de procrastinare, puteti incepe sa lucrati asupra lui. Cel mai important lucru pe care il puteti face este sa va organizati viata. Faceti liste, faceti un curs in arta organizarii sau cereti sfatul unei persoane care are viata la locul ei. Gasiti orice solutie vi se potriveste. Insa nu uitati sa pastrai lucrurile simple. Pentru ca daca organizarea va fi prea complicata, va deveni un alt task pe care il veti evita.